nemzetisport.hu 2016.04.29 20:17 Frissítve: 2016.05.04 10:22

Sportmarketing: a magyar klub külföldi szurkolókkal érne a szűk elitbe

Csütörtökön jubileumi 10. alkalommal rendezték meg a Sportmarketing Újragondolva Meetupot, amelynek keretében a sportszektor és az üzleti szféra képviselői gyakorlati szemléletű előadások közben cserélnek eszmét egymással. A félévente jelentkező konferenciasorozat helyszíne ezúttal a Groupama Aréna, kiemelt témája pedig a szurkolói élmény volt.

Zsédely Péter főszervező nyitotta meg a tizedik Sportmarketing Újragondolva Meetupot
(Fotó: Horváth Tamás - HTpHoTo)

 

24/7

A Meetup vezérgondolata a szurkolót, mint fogyasztót helyezte a középpontba. A szurkolás nem kilencven percig vagy egy óráig, nem két félidőn vagy négy negyeden át tart. A sportrajongókat nemcsak a mérkőzés közben, hanem a hét összes napján, a nap minden órájában ki kell szolgálni. Rajongása tárgyával, információkkal, termékekkel és élményekkel. A sporttartalom (maga a mérkőzés) és a márkatartalom (pl.: ruházat) összeolvadni látszik, a szponzorok egyre inkább beépülnek az „élménygyár" folyamatába.

Erre a magyarországi klubok, szervezetek és a márkák is egyre nagyobb figyelmet fordítanak, persze még bőven van mit ellesni az egyesült államokbeli és a nyugat-európai gyakorlatból.

(Fotó: Horváth Tamás - HTpHoTo)

A stadion és az infrastruktúra fontos, de a rajongószerzéshez elengedhetetlen a stratégia alapú márkaépítés. A magyar labdarúgás élvonala erre még nem teljesen van felkészülve – hangzott el a rendezvényen. A sportegyesületnek már rég nem csak egymással versenyeznek a nézőkért, hanem a szórakoztató szolgáltatások (színház, mozi, koncert) mindegyikével. 

Külföldi szurkolókkal az elit felé

A Mol-Pick Szeged férfi kézilabdacsapatánál a hosszú távú tervek között szerepel a klub szűk európai elitbe vezetése. Ehhez elsősorban anyagi előrelépés és szakmai fejlődés szükséges, de a szurkolói élmény folyamatos erősítése is elengedhetetlen – erről Barna Sarolta marketingvezető és Juhász Levente klubmenedzser beszélt a megjelenteknek.

A Mol-Pick Szeged a hét összes napján kiemelt figyelmet fordít a szurkolókra. A 2014-ben EHF-kupát nyerő kézilabdacsapat rajongói nem csak meccsnapokon érezhetik magukat közel a kedvencekhez. A kötődést folyamatos, számos csatornán befogadható kommunikációval és a személyes találkozás élményével erősítik.

A klub határozott célja, hogy kitörjön Szeged határain túlra, a csapat iránti érdeklődést és rajongást előbb országos méretűvé, majd nemzetközivé tegyék. A klub már eddig is regisztrált német, illetve spanyol ajkú szurkolókat, de számuk egyelőre nem meghatározó.

Juhász Levente továbbá megerősítette, hogy a Mol-Pick Szeged kerete a nyáron szinte teljesen kicserélődik, számos távozóra és új érkezőre lehet számítani. A klub jövőképe egyértelmű: kemény és kitartó munkával meghatározó tényezővé válni az európai elitben.

Több mint egy stadion

A Meetup helyszínéül szolgáló Groupama Aréna több mint egy futballstadion, ezt az évente közel 300, nem labdarúgással kapcsolatos rendezvény (konferencia, esküvő, kiállítás) lebonyolítása is bizonyítja.

Csendélet a Groupama Arénában (Fotó: Horváth Tamás - HTpHoTo)

A 23 ezer fő befogadására képes üllői úti aréna a magyar labdarúgó-válogatott mérkőzései alkalmával rendszeresen megtelik, de a Ferencváros hazai találkozóira ez nem mondható el. A klub egyelőre nem tudta teljesíteni a célként kitűzött 15 ezres átlagnézőszámot. Ezzel szemben a Groupama Aréna VIP-ülőhelyeinek és az exkluzív meccsélményt jelentő Sky Boxok kihasználtsága egészen magas – ezt a meetupon megjelenteket a stadionban körbevezető Katona András, a stadiont működtető Lagardère Sports Hungary marketingvezetője mondta el kérdésünkre.

Az exkluzív élményt nyújtó Sky Boxok kihasználtságára nem lehet panasz (Fotó: Horváth Tamás - HTpHoTo)

A résztvevőknek egy stadiontúra keretében alkalmuk nyílt betekintést nyerni abba az élménybe és teljes körű kiszolgálásba, amelyet a Groupama Aréna VIP partnerei és vendégei élhetnek át egy-egy mérkőzés napján. A stadion a futballmérkőzések mellett az üzleti partnerek kedvelt találkozóhelye, ahol az üzletfelek elegáns környezetben építhetik kapcsolataikat.

Rendezvényszervezők kedvelt helyszíne lett a Groupama Aréna (Fotó: Horváth Tamás - HTpHoTo)

Egy meccsnapi program két órával a kezdő sípszó előtt kezdődik, az idő tartalmas eltöltését műsorvezető háziasszony, ismert szakértők és szórakoztató programok segítik. A gasztronómia kiemelt figyelmet kap, a mérkőzés eseményeit pedig egyéni igények szerint kialakított Sky Boxokból, illetve VIP-ülőhelyekről lehet követni.

Olyan közel, mint még soha

Pap Viktor, az M4 Sport marketingvezetője a Meetupot záró kerekasztal beszélgetésen elárulta, hogy a csatorna gőzerővel készül a nyári labdarúgó Európa-bajnokságra és a riói olimpiai játékokra. Az M4 Sport kiemelt célja, hogy az itthon maradó szurkolókat olyan közel vigye a magyar válogatott játékosaihoz és a torna minden rezdüléséhez, amennyire csak lehet.

A riporterek szinte minden percben a válogatott közelében lesznek, a tévénézők szinte részesei lehetnek az eseményeknek. A csatorna saját stúdióval rendelkezik majd minden magyar érdekeltségű stadionban, ahol a csoportmérkőzések alatt a háttérben folyamatosan a magyar szurkolók lesznek láthatóak – így átadva a kinti hangulatot, amire minden bizonnyal nem lehet majd panasz. A látványról különleges kamerák, 360 fokos panorámafelvételek gondoskodnak majd.

A Meetupon előadóként vett részt Nagy László a Havas Média képviseletében, ő a szurkolóra, mint fogyasztóra és a kommunikációs startégiákra fókuszált prezentációja során. Egy osztrák klub magyar szakemberekkel építi saját márkáját: Dr. Jánosy Zsuzsanna a szurkolói élmény modernizációjáról és az SNK St. Pöltennél futó projekt során szerzett tapasztalatokról beszélt a megjelent érdeklődőknek. 

A Nemzeti Sport digitális formában - az e-újságért kattintson ide!

2017.11.19 23:45:35

Egyéb egyéni THURY GÁBOR

NS-VÉLEMÉNY. Írhatnám, hogy féltünk, rettegtünk, de nem ezt tettük, hanem egy idő után, tizenvalahány-évesen szóltunk neki. Persze volt bennünk félsz, hogy mi lesz, mert a többség nem közölte a szüleivel, mi is történik az edzéseken. Mi voltunk a leginkább meglepve, hogy partizánakciónk eredményre vezetett.

2017.11.15 23:22:39

Egyéb egyéni nemzetisport.hu

A következő év fontos újítása a Nemzeti Sportinformációs Rendszer, amely márciustól már élesben működik.

2017.11.15 00:35:44

Egyéb egyéni BODNÁR ZALÁN

NS-VÉLEMÉNY. Az első számú felelős természetesen Carlo Tavecchio, az Olasz Labdarúgó-szövetség elnöke, aki három és fél éve tartó regnálása óta napról napra bizonyítja alkalmatlanságát. Azután választották meg a posztra, hogy a brazíliai vb csoportkörének utolsó meccse, az Uruguay elleni, kiesést jelentő 0–1 után Cesare Prandelli szövetségi kapitány és Giancarlo Abete szövetségi elnök kéz a kézben lemondott.

2017.11.14 00:08:45

Egyéb egyéni BÁLINT MÁTYÁS

NS-VÉLEMÉNY. Nem azért, mert Laci bácsinak most rossz – hanem mert az ő személye és bukása talán visszatartja majd a következő Kiss Lászlót, és megmenti a következő potenciális áldozatot. És ez a fontos. Ez a legfontosabb.

2017.11.11 10:11:01

Egyéb egyéni SINKOVICS GÁBOR

„Vajon Georges Leekens partnernek tekint-e, ha azt kérdezem: három védővel játszunk vagy néggyel...?”