„Fergeteg” száguldása várható mostantól a Balatonon

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2010.04.18. 19:06
null
Egy "Fergeteges" avatás... (Fotó: setentafoto.com)<br />
A Fergeteg ott &aacute;llt egy bakon a balatonaligai kik&ouml;tőben. Egyszerűen gy&ouml;ny&ouml;rű&nbsp;volt, s arra v&aacute;rt, hogy hivatalosan is felavass&aacute;k. Elhangzottak a besz&eacute;dek, leker&uuml;lt a lepel &eacute;s t&ouml;rt a pezsgős&uuml;veg a haj&oacute;testen &ndash; t&uacute;l voltak a cerem&oacute;ni&aacute;n, &eacute;s most m&aacute;r j&ouml;het az igazi mulats&aacute;g, hiszen egy ilyen haj&oacute;val vitorl&aacute;zni m&aacute;r &ouml;nmag&aacute;ban is &eacute;lvezet. H&aacute;t m&eacute;g versenyezni...
A LIBERÁKRÓL

A liberák jelenleg a leggyorsabb egytestű vitorlás hajók Európában és méreteik is lehetővé  teszik, hogy hozzájáruljanak a magyar vitorlássport népszerűsítéséhez. A Fergeteg teljes hossza több mint 16 méter, szélessége a trapézokkal együtt 8 méter, az árboca pedig majdnem 20 méter. Az ultramodern anyagokból készült hajó súlya így is csupán 1100 kilogramm, amivel elérheti akár a 30 csomós (körülbelül 54 km/órás) sebességet is

A kormányos, Marton Balázs korábban is versenyzett már ilyen hajóval – s éveket töltött a többszörös Kékszalag-győztes Litkey Farkas csapatában –, nem csoda hát, hogy vágyott egy sajátra... S az elképzelést tett követte.

Marton megvette a korábban OPNI néven ismert libera hajótestét, s elkezdődött a kőkemény munka, amely mostanra fejeződött be. A hajó (immár Fergeteg néven) nagyon szép, és készen áll a száguldásra, ami esetében valóban nagy tempót jelent, hiszen ezt a típust találóan „rohanógépnek" is nevezik.

„A hajó olyan, mint a nő. Nem ez vagy az a része szép, hanem globálisan. És Fergeteg egyszerűen gyönyörű – mondta nem titkolt elfogultsággal a hangjában Marton. – S hogy mi a célunk vele? Azt hiszem, ez nem is lehet kérdés: szeretnénk minél jobban szerepelni a Kékszalagon. Nem mondom, hogy nyerni, hiszen ahhoz nagyon sok mindennek együtt kell állnia, de legalább az első hatba bekerülni..."

A célkitűzés reálisnak tűnik, főleg mert a fő posztokon nagy rutinnal bíró, tapasztalt vitorlázók irányítják a hajót. A csapatépítés körülbelül fél éve tart, hamarosan pedig elkezdődik a tényleges felkészülés: Marton Balázs legénysége mostantól edzéssel és összeszokással tölti a hétvégéket, hogy a lehető legjobban felkészüljön Európa legpatinásabb tókerülő versenyére, a balatoni Kékszalagra.  

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik