Tereprali: Lónyaiék nem kocsikázni mennek Aragóniába

Vágólapra másolva!
2014.07.16. 13:47
null
A verseny hosszabb gyorsasági szakasza 217 kilométeres, s már maga a táv is rejt kihívásokat bőven
A rajtnál felsorakozik a világ élvonala. Dakar-győztesek (Nani Roma és Nasszer al-Attijah), gyári versenygépek (hat Mini, hat Toyota, két Ford), rutinos párosok. A mezőnynél már csak az útvonal izgalmasabb a spanyol világkupa-futamon – tavaly hétszáz kilométer volt az össztáv, az idén valamivel több mint hatszáz, de teljesen új nyomvonalon, hiszen ez tereprali, a lényeg az improvizálás.

 

„Ez a verseny minden terepralis álma, hiszen rendkívül változatos, ráadásul minden évben hihetetlen mezőny gyűlik össze – mondta Lónyai Pál, aki Garamvölgyi Zoltánnal immár nem először rajtol el a Baja Aragónon. – Az első húsz autós a világ élvonalát képviseli, így azután óriási csatára kell számítani az ő részükről is. S hogy mi a helyzet velünk? Számunkra ez a futam kiváló tanulási lehetőséget jelent, s egyben felmérhetjük azt is, hol tartunk a világ élmezőnyéhez képest."

No igen, az ilyen világkupaversenyek feltétlenül jó értékmérők, ha egy csapat nem akarja becsapni magát, ha nem keres direkt könnyű ellenfeleket. Nos, Lónyai és Garamvölgyi szereti a kihívásokat, s most jól bele is húztak, hiszen ennél sűrűbb mezőny talán csak a Dakaron gyűlik össze.

Lónyaiék ezúttal az X5-ös BMW-t vetik be, igaz, a Nissan nincs is alkalmas állapotban, mivel a múlt hétvégi hazai sprintversenyen lecsúszott egy árokba, majd útjába került egy betonkocka. Szerencsére a versenyzőknek nem esett bajuk (a céljukat elérték, bemelegítettek a spanyol futamra), és az autó gyermekbetegségeire is fény derült.

S hogy milyen eredményre számít az LP Racing párosa a hétvégi viadalon?

„Olyan verseny előtt, amelyen ilyen színvonalas és sűrű a mezőny, botorság lenne számszerű célt kitűzni magunk elé. Az a tapasztalatom, ilyenkor az első két szakaszon meg kell nézni, kikkel lehetünk reálisan versenyben, és velük kell küzdeni. Nyilván a százmillió eurós költségvetésű gyári csapatok ellen nincs esélyünk, de a nagy nevek közül is lesznek olyanok, akiket elkaphatunk. A célunk, hogy minden szakaszt befejezzünk, hogy az autónk végig bírja a versenyt, s hogy mi is végig bírjuk. Ha ez sikerül, reálisan a legjobb húsz között kell végeznünk a több mint nyolcvanas mezőnyben. Nem kocsikázni megyünk, de az ilyen verseny más megközelítést igényel, mint mondjuk egy hazai sprintfutam" – mondta Lónyai.

A viadalt július 18. és 20. között rendezik, a hosszabb gyorsasági szakasz 217 kilométeres, s itt már maga a táv is rejt kihívásokat bőven – nem csupán a párosok, az autók számára is. (x)

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik