Silk Way-rali: étlen-szomjan, Szalayék a tűrőképesség határán

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2016.07.17. 20:46
null
Szalay Balázs és Bunkoczi László nehéz napon van túl (Fotó: Opel Dakar Team)
Pokoli hosszú nap volt: mély homokkal, trükkös kanyarokkal, hőséggel. Szóval megvolt benne minden, ami a maratoni terepralik sava-borsát adja. Ez a szakasz minden volt, csak könnyű nem. Egyrészt a maga 905 kilométerével a verseny eddigi leghosszabb napja volt, másrészt tombolt a forróság (38 fokban rajtoltak el a versenyzők a mért szakaszon), harmadrészt pedig mély homokon zajlott a küzdelem a Silk Way-rali nyolcadik szakaszán.

 

A sivatag beköszönt. És „nem vette félvállról” – amúgy rendesen odapörkölt a mezőnynek.

„Némiképp meglepett a szakaszgyőzelem, mert ez a szakasz jobban feküdt a buggyknak. Szeretném megköszönni Peterhanselnek, hogy gond nélkül elengedett” – nyilatkozta a szakaszgyőztes Jazid al-Radzsi, aki maga mögé utasította a Peugeot-armadát.

Ami a magyarokat illeti, ők érdekes, eseménydús napot zártak. A Liszi László, Liszi Norbert kettős az előző napi technikai probléma után (a turbóval volt gond, így vissza kellett fordulnia a szakaszon) éjszaka éppen hogy át tudott kelni a határon, mert már majdnem zárták, amikor odaért.

Úgy látszik azonban, az évek során (s főleg az afrikai szakaszok során) Liszi hozzászokott, hogy kevés alvással is simán teljesít egy pokoli nehéz napot, legalábbis erre utal, hogy a 48. helyen teljesítette a szakaszt. Az összetettben azonban sajnos nem tudott előrébb jönni, mert az előző nap miatt (ugye, a technikai gondok miatt nem teljesítette a szakaszt), kapott majdnem 105 órányi büntetést…

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős számára ezen a napon az volt a legnagyobb büntetés, hogy az elképesztő hőségben féltengelyt kellett cserélnie a sivatag kellős közepén.

„Mély, homokos talajú pálya volt, s nyomtam a gázt rendesen, amikor egyszer csak kattanást hallottunk – mondta Szalay, aki (ahogy az már lenni szokott) azonnal elakadt, úgyhogy először ki kellett ásni a Mokkát a homokból, s utána lehetett csak elkezdeni a féltengely-cserét. – Elveszítettünk minimum két órát, de még éppen sötétedés előtt beértünk a szakasz céljába. Persze, mire a táborba értünk, már bőven elmúlt éjfél, és addigra már olyan éhes voltam, hogy alig bírtam magammal, mert pont ezen a reggelen felejtettünk el ebédcsomagot betenni az autóba, úgyhogy egész nap semmit sem ettünk. Nem ez volt a legkönnyebb napunk…”

Tegyük hozzá gyorsan, Szalay éppen ezt szereti a sivatagi versenyekben: a kihívásokat. Hogy étlen-szomjan, tizennégy órákat töltenek el a pályán, hogy folyamatosan feszegetik a tűrőképességük határait. És még koránt sincs vége…

SILK WAY-RALI
8. szakasz, Bortala–Ürümcsi (össztáv: 905.35 km, ebből szelektív szakasz: 256.93 km)
Autósok:
1. Jazid al-Radzsi, Timo Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Mini All4) 3:10:24, 2. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 31 mp h., 3. Peterhansel, Cottret (francia, Peugeot 2008DKR) 55 mp h., …48. Liszi László, Liszi Norbert (magyar, Mitsubishi Pajero) 3:12:56 ó h. …57. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 3:44:41 ó h.
Kamionosok: 1. Marteen van den Brink, Peter Willemsen, Daniel Kozlovsky (holland, belga, cseh, Renault) 3:27:30, 2. Margyejev, Beljajev, Szvisztunov (orosz, Kamaz) 5:47 p h., 3. Szotnyikov, Ahmagyejev, Romanov (orosz, Kamaz) 6:11 p h.

Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 2008DKR) 15:24:02, 2. Loeb 6:58 p h., 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 14:50 p h., …30. Szalay 5:44:32 ó h., …58. Liszi 111:21:11 ó h. Kamionosok: 1. Marteen van den Brink 16:33:44, 2. Szotnyikov 18:40 p h., 3. Sibalov, Amatics, Kisamijev (orosz, Kamaz) 24:37 p h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik