MotoGP: Félek Márquez ellen versenyezni – Rossi

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2018.04.09. 11:48
null
Valentino Rossi szerint Marc Márquezt már a futam előtt ki kellett volna zárni (Fotó: AFP)
A MotoGP tegnapi, Argentin Nagydíján történteket még sokáig emlegetjük, több szempontból is. A rajt során történt felfordulás és a versenyigazgatóság ismételt szerencsétlenkedése megér majd egy külön misét, de természetesen a legnagyobb indulatok most Marc Márquez ámokfutását kísérik, a spanyol a verseny 20. körében kitorpedózta Valentino Rossi alól a motort.

Márquez szándékosan megy neki az embereknek

„Nagyon veszélyes, ami most történik. A versenyigazgatóságnak vagy valakinek tennie kell valamit, mert, ha nem, akkor valaki megsérülhet. Márquez soha egy leheletnyit sem tisztelte az ellenfeleit. Ha csak a mai versenyt nézzük, vagy négy-öt különböző pilótának is nekiment. Kiteszi a lábát, mert tudja, hogy ő így nem tud elesni, te viszont igen. Ő így versenyez. Ha külön-külön nézed az eseteket, azt mondod, ez megtörténhet egy versenyen. A gond az, hogy Márqueznél ez szokás, mindenki ellen így megy” – nyilatkozta Rossi, akinek ezen kijelentéseiről a másik felet is megkérdezték később.

„A karrierem során soha, soha, soha nem mentem neki direkt egyetlen versenyzőnek sem arra gondolva, hogy majd el fog esni. Mindig megpróbálom elkerülni az ütközést. Ami ma Valentinóval történt, hiba volt, amit a pálya állapota idézett elő. De, amit mond, azzal nem értek egyet” – szólt Márquez válasza.

Már a futam elején ki kellett volna zárni

„A mai verseny kapcsán még valami. A szabályok nagyon tisztán fogalmaznak. Ha leáll a motorod a rajt előtt, el kell hagynod a rajtrácsot. Ez mindenkire vonatkozik, de ő senkivel sem foglalkozik. Újraindította a motort, elindult a menetiránnyal szemben, miközben mi a rajtrácson álltunk. Már ott ki kellett volna zárni a versenyből. A szabályok kimondják, hogy nem állhatsz vissza, és nem rajtolhatsz rendesen. Ha a szabályok mindenkire vonatkoznak, rá miért nem…?” – tette fel a költői kérdést Rossi.

„Amikor visszaértem a rajtrácsra, gondom támadt a motorral, amire még sosem volt példa. Felemeltem a kezem, de senki sem volt ott. Elkezdtem tolni a motort, és szerencsére újra tudtam indítani. De utána nem tudtam, hogy mit kell tennem. Tudom, hogy a szabály azt mondja, hogy ha nem jár a motor, akkor le kell menni a rajtrácsról, de az enyém akkor már járt. Amikor a hivatalos személyek szembe jöttek velem, megkérdeztem, hogy mi legyen: bokszutca vagy rajtrács? Nem kaptam választ, csak azt láttam, hogy egyikük ellép a motortól, a másikuk pedig felfelé mutatja a hüvelykujját. Elindultak kifele a pályáról, és pedig úgy értettem, hogy nekem vissza kell mennem a helyemre. Néhány körrel később aztán megjelent az áthajtásos büntetés a kijelzőmön, amit egyáltalán nem értettem, mert előtte azt mutatták, hogy megtehetem, és visszaállhatok, majd ugyanezért megbüntettek” – így látta Márquez belülről az esetet.





Félek vele egy pályán versenyezni

„A legnagyobb gond az egésszel, hogy veszélyes. Én félek egy pályán lenni vele – folytatta az olasz. – Nem érzem, hogy a versenyigazgatóság uralná a helyzetet, mert Márquez azt csinál, amit akar. Szándékosan csinálja, szándékosan fordul alád. Ami az én esetemet illeti, vagy húsz km/órával nagyobb tempóval jött be a kanyarba, nekem jött úgy, hogy a motor és a lábam között találjon el, ahogy általában.

„Nagy gond, hogy nem tiszteli az ellenfeleket, miközben egyre nagyobb szintre emeli a versengést, egy olyan szintre, ami veszélyes mindenkire nézve. Én félek. Félek, amikor egy pályán vagyok vele. Velem nem úgy viselkedik, mint a többiekkel, hanem még rosszabbul, ahogy történt ez 2015-ben, amikor miatta veszítettem el a világbajnokságot. Ha nem tesznek semmit, a többiek is magasabb szintre emelik majd az agressziót, ez pedig veszélyes sport, így annak rossz vége lesz.”

„Ami a Valentin
o-esetet illeti, nem hiszem, hogy bármi őrültet tettem volna. Igen, betettem mellé a motort, de látni kell, hogy milyen volt a pálya. Rámentem egy vizes foltra, megcsúsztam, és ezért értünk össze. Amikor láttam, hogy elesik, csak próbáltam elnézést kérni. De! Nézzük meg, hogy mi történt Zarco és Dani (Pedrosa) vagy Petrucci és Aleix között. Úgy értem, ma nagyon nehezek voltak a körülmények. Igen, sok hiba történt ma, én is elkövettem néhányat, ahogy a versenyigazgatóság is” – mondta Márquez.





Nem kérdés, hogy Marc Márqueznél tegnap komolyan elgurult a gyógyszer, és mindent elkövetett, amit nem lett volna szabad. Ha ennyivel gyorsabb vagy másoknál, semmi szükség a veszélyes manőverekre, egy kanyarral később is lehet előzni, ésszel, normális kockázatot vállalva.

Emellett Valentino Rossi szavai talán kissé túlzóak. Azt se felejtsük el, hogy anno bizony neki is voltak véleményes ütközései, rúgásai vagy éppen kirohanásai a versenyzőtársakkal szemben.

De nem Márquez az első, aki ellen egy másik versenyző komolyabban felemeli a hangját, gondoljunk Marco Simoncellire, aki többek között Lorenzóval és Pedrosával is komoly összetűzésbe keveredett 2011-ben.

A motorsportok és a MotoGP szerelmeseként én csak abban bízom, hogy a jelenlegi helyzet nem fog nagyon eldurvulni, hogy a következő futamig, amit két hét múlva rendeznek Austinban, lecsillapodnak a kedélyek. Az biztos, hogy Márqueznek az eddigieknél is nagyobb hitre és önuralomra lesz szüksége, mert bármely pályán is ejtsék ki a nevét legközelebb a hangosbemondóban a pfujolások mértéke határtalan lesz (ami egyébként pont annyira helytelen, és nem a sporthoz illő, mint Márquez tegnapi ámokfutása), Rossi pedig mindent meg fog tenni, hogy ezt a tüzet életben tartsa a spanyol ellen.

A két bajnoknak nem ez volt az első ütközése Argentínában, mindannyian emlékszünk, mi történt három évvel ezelőtt, hiszen ez volt az a pillanat, amikor kettejük viszonya megromlott.



És később ide vezetett…

MOTOGP
1. Cal Crutchlow (brit, Honda)
2. Johann Zarco (francia, Yamaha) 0.251 mp h.
3. Alex Rins (spanyol, Suzuki) 2.501 mp h.
4. Jack Miller (ausztrál, Ducati) 4.390 mp h.
5. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 13.860 mp h.
6. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 14.941 mp h.
A vb élcsoportja: 1. Crutchlow 38 pont, 2. Dovizioso 35, 3. Zarco 28

MOTO2
1. Mattia Pasini (olasz, Kalex) 23 kör
2. Xavi Vierge (spanyol, Kalex) 0.850 mp h.
3. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 1.414 mp h.
4. Lorenzo Baldassarri (olasz, Kalex) 5.178 mp h.
5. Álex Márquez (spanyol, Kalex) 5.431 mp h.
6. Remy Gardner (ausztrál, Tech 3) 10.425 mp h.
A vb élcsoportja: 1. Pasini 38 pont, 2. Baldassarri 33, 3. Francesco Bagnaia (olasz, Kalex) 32

MOTO3
1. Marco Bezzechi (olasz, KTM) 21 kör
2. Arón Canet (spanyol, Honda) 4.689 mp h.
3. Fabio Di Giannantonio (olasz, Honda) 4.963 mp h.
4. Enea Bastianini (olasz, Honda) 5.818 mp h.
5. Adam Norrodin (malajziai, Honda) 9.112 mp h.
6. Alonso López (spanyol, Honda) 13.349 mp h.
A vb élcsoportja: 1. Canet 40 pont, 2. Jorge Martín (spanyol, Honda) 30, 3. Bezzechi 27

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik