MotoGP: Régen romantikusabb volt – Valentino Rossi

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2018.06.30. 21:23
null
Marc Márquez (Fotó: AFP)
Az asseni pályát mindenki Yamaha-pályának tartja, mégis két Honda indulhat az első két rajtkockából a MotoGP vasárnapi futamán, ráadásul Marc Márqueznek a versenytempója is nagyon ígéretes. De vajon minek köszönhető ez a nagy változás?


„Szerintem az aerodinamikai elemek jelentik a különbséget – kezdte a poleman, azaz Marc Márquez. – A korábbi években mindig »szárnyak« nélkül mentünk itt, és a legnagyobb problémánk mindig az, hogy nem stabil a motor eleje. Ez most jobban alakul itt, így lágyabban tudunk menni.”

Márqueznek ez az első pole pozíciója Assenben a királykategóriában, és ha minden az ő tervei szerint alakul, akkor 2014 után győzhet is újra.

„A mai napon, ahogy az egész hétvégén is, az volt a legfontosabb, hogy megtaláljuk a jó versenytempót és a beállításokat. Az időmérő kapcsán voltak bennem kételyek, mert az új gumival nem igazán tudtam menni, de amikor elkezdett fogyni, akkor lett jobb nekem. Ma nagyon szeles volt az időjárás, ami eléggé instabillá tette a motort, nem volt könnyű konstans köröket menni. Ez elég nehéz pálya ahhoz, hogy minden körben az élen tudj menni, ezért is számítok csoportos küzdelemre a dobogós helyekért” – tette hozzá a regnáló világbajnok.

Márquez mellől márkatársa, Cal Crutchlow indulhat majd, aki jól jött ki az egymásra várásból.

„Okos fiú vagyok, és most jól jött ki az időmérős taktikám – kezdte Crutchlow. – Nem akartam ezek előtt az állatok előtt motorozni. Hátranéztem, és heten is voltak mögöttem, szóval úgy döntöttem, hogy elveszem a gázt. Szeretek egyedül menni a gyors körömön. Miután lelassítottam, a csoport végén kötöttem ki. Végül a stratégia kifizetődő volt, hogy utolsónak mentem. Bár hozzáteszem, túl nagy előnyt nem szereztem ezáltal. Fura, mert amikor egy másik motor mögött mész, akkor próbálsz ott gyors lenni, ahol a másik, ami ahhoz vezet, hogy többet hibázol. Ebből a szempontból furcsa időmérő volt, hogy egymás után ment mindenki.”

A hétvége előtt mindenki arra volt kíváncsi, hogy Valentino Rossi és a Yamaha végre képes lesz-e egy év után újra nyerni. Bár az olasz szerint is Márqueznek van a legjobb tempója, ő is osztja a véleményt, hogy hat-hét pilóta is meccsben lesz a dobogós helyezésekért. Két dolog biztos: szoros versenyen bármi megtörténhet, és Rossi a végsőkig küzdeni fog a győzelemért. Ehhez pedig az első soros indulás már megvan.

„Az első sor mindig jó eredmény, de ma különösen, hiszen a negyedik szabadedzésen nem igazán jöttek össze a dolgok. Elég lassú voltam, jobbra számítottam. Aztán a gyors kanyarban elkövettem egy hibát, a kelleténél talán gyorsabban mentem be, és elment a motor eleje. Az időmérőn viszont jól dolgoztunk szerintem. Az első gumival csak annyi volt a cél, hogy visszajöjjön az érzés. Tudtam, hogy minden a második kimenetelen múlik majd, amely nagyon izgalmasan alakult, hiszen mindenki várt a másikra, és csak egy körünk volt. Szerencsére jó helyen voltam, és hiba nélkül tudtam teljesíteni a kört.”

Az első négy pilótát csupán 79 ezredmásodperc választotta el egymástól az időmérőn, ám az első tíz versenyző is három tizeden belül van.

„Igen, azt hiszem, ez a legnagyobb különbség a 15 évvel ezelőtti királykategóriához képest, amikor elkezdtem ebben a géposztályban versenyezni. Az utóbbi időkben nagyon közel vagyunk egymáshoz az edzéseken, ezen a hétvégén pedig még inkább. Az egész sportág sokkal professzionálisabbá vált. A csapatok, de főként a versenyzők próbálnak a legkisebb részleteken is dolgozni. Kanyarról kanyarra, féktávról féktávra mindent meg akarunk érteni, 15 esztendeje az egész sokkal romantikusabb volt. Mentél a motorral, volt egy érzésed. Most sokkal többet kell dolgozni, ami unalmasabb is. De jót tesz a bajnokságnak” – ecsetelte Valentino Rossi a különbséget.

A második sorból Andrea Dovizioso, Álex Rins és Maverick Vinales startolhat majd.

A Moto2-ben Pecco Bagnaia volt a leggyorsabb az időmérőn, aki másodszor indulhat a pole-ból idén. Csapattársa, Luca Marini (Valentino Rossi öccse) életében először rajtolhat az első sorból, miután a harmadik rajthelyet szerezte meg a kvalifikáción. Kettejük közé Marcel Schrötter állhat majd fel a rajtrácsra.

A Moto3-asok között pénteki hatalmas bukása és fájdalmai ellenére a Moto3-as pole-király Jorge Martín szerezte meg a rajtelsőséget.

„A tegnapi esés után még mindig nagyon fáj a lábam, az a lábam, amelyet tavaly a Sachsenringen eltörtem. Nem volt egy gyors tempójú esés, de nagy volt. Nehéz éjszakám volt, de szerencsére a Mobilklinikán kaptam egy csodapirulát, amivel jól tudtam menni. Körről körre jobb lett, és csökkent a fájdalom. Az időmérőn sikerült ismét jól taktikázni és egyedül menni a gyors körömön” – nyilatkozta a spanyol.

HOLLAND TT
A RAJTSORREND
MOTOGP

1. Marc Márquez (spanyol, Honda) 1:32.791
2. Cal Crutchlow (brit, Honda) 1:32.832
3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:32.850
4. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 1:32.870
5. Álex Rins (spanyol, Suzuki) 1:32.933
6. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 1:32.984
MOTO2
1. Francesco Bagnaia (olasz, Kalex) 1:37.608
2. Marcel Schrötter (német, Kalex) 1:37.681
3. Luca Marini (olasz, Kalex) 1:37.689
4. Álex Márquez (spanyol, Kalex) 1:37.717
5. Xavi Vierge (spanyol, Kalex) 1:37.768
6. Sam Lowes (brit, KTM) 1:37.787
MOTO3
1. Jorge Martín (spanyol, Honda) 1:42.039
2. Enea Bastianini (olasz, Honda) 1:42.349
3. Nicolo Bulega (olasz, KTM) 1:42.445
4. Arón Canet (spanyol, Honda) 1:42.562
5. Lorenzo Dalla Porta (olasz, Honda) 1:42.594
6. John McPhee (brit, KTM) 1:42.595

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik