Autósport: Kiss Pál Tamás újabb pontjai Silverstone-ban

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.06.02. 17:13
null
Kiss Pál Tamás vasárnap is jól versenyzett Silverstone-ban
Hazánk első számú formulaautó-versenyzője, Kiss Pál Tamás ismételten bebizonyította, hogy nem minden csak a technikán múlik az autósportban. A magyar versenyző két külön csapat két külön gépével 18, illetve 19 pontot szerzett pályafutása első két AutoGP-hétvégéjén, amivel összesítésben már a 8. helyen áll a bajnokságban, holott csak fele annyi versenyen indult, mint a többiek.

 

 

A 21 éves miskolci versenyző előbb az AutoGP hungaroringi hétvégéjén pótolta Giacomo Riccit az olasz MLR71 csapat színeiben, és hazai közönsége előtt az időmérő edzésen rögtön a 2. lett a 3400 köbcentiméteres, V8-as motorral hajtott, 550 lóerős formulaautóval, amit azon a hétvégén vezetett életében először. Ezt követte két 5. hely a két hungaroringi futamon, amivel Tamás összességében 18 pontot szerzett első AutoGP-hétvégéje során. Nyolc futam után az MLR71 istálló 22 pontjával az utolsó helyen áll a csapatok pontversenyében, ebből a 22 pontból szerzett a magyar pilóta egymaga 18-at a hungaroringi fordulón.

A korábbi GP3-as futamgyőztes tehetség Silverstone-ban sem adta alább. Ismét az utolsó pillanatban nyílt lehetőség számára az indulásra, ezúttal a volt Forma-1-es pilóta, Narain Karthikeyan megüresedett helyére ugrott be, az osztrák Zele Racing 9-es számú versenygépébe. Tamás megint nem töltött sok időt az akklimatizálódással, és bizonyította: mindegy milyen csapat milyen autójáról van szó, ő stabilan ott tud lenni a közvetlen élmezőny közelében.

Pénteken az időmérőt a 4., majd szombaton az első futamot a 3. helyen zárta, amivel élete harmadik AutoGP-futamán (az első olyanon, amit ezzel a csapattal és ezzel az autóval teljesített) máris megszerezte első kupáját. A vasárnapi futamon aztán egy nem jól sikerült rajt megfosztotta a pilótát még egy, hasonlóan nagy bravúr lehetőségétől, ám Tamás így is nagyot küzdött, és végül a 4 pontot érő 8. helyen zárta a mozgalmas versenyt.

Ezzel nemcsak száz százalékos pontszerző mérlegét őrizte meg a bajnokságban, de hungaroringi 18 és silverstone-i 19 pontjának köszönhetően 8 futam után a 8. helyen áll az összesített pontversenyben úgy, hogy az első négy futamon rajthoz sem állt, a második négy futamot pedig két külön csapat két külön autójával teljesítette. A Hungaroringen az MLR71 mind a 18 pontját ő szerezte, míg most, Silverstone-ban a Zele Racing 22 pontjából 19-et ő szállított, messze túlszárnyalva tavalyi Forma-2-es bajnok csapattársa, Luciano Bacheta teljesítményét.

A magyar pilóta az első futam után a teljes hétvége tekintetében is olyan magasságokat ért el az osztrák csapat autójával, ahová elődje, a korábbi F1-es pilóta, Narain Karthikeyan csak vágyott vele. Az indiai rekordtermése 14 pont volt egy hétvégén ezzel az autóval, Tamás ezt szárnyalta most túl 19 egységével. Pedig az a fránya rajt!

„Nagyon szerettem volna a 6. helyről előrébb jönni a rajtnál, de kicsit most túl nagy volt az igyekezet. Túl nagy gázt adtam, ami miatt túlpörögtek a kerekeim, és nem engedett az elektronika 2-es sebességi fokozatba kapcsolni – emlékezett vissza a silverstone-i második futam balul sikerült rajtjának pillanataira Tamás. – Mire sikerült 2-esbe tennem az autót, már mindenki ott volt körülöttem, és csak Karthikeyant tudtam blokkolni a belső íven, a többiek kívül elmentek. Utána is elég balszerencsésen jött ki a lépés az első néhány körben, Karthikeyan is belém jött picit, aztán pedig pont beragadtam mindenki mögé, és nem tudtam előrébb jönni."

A magyar pilóta viszont nem hagyta kizökkenteni magát a rossz kezdés által, és – újra megtalálva tegnapi nyerő formáját – a verseny végéig a 8. helyre jött előre. „Remélem, a verseny további köreiben nyújtott teljesítményemmel mindenkit sikerült kárpótolnom a rossz rajtért – fogalmazott Tamás. – Úgy gondolom, hogy a versenytempóm végig jó volt, és egy körön most voltam a legközelebb az élmezőnyhöz. A kiállás sem volt rossz, a csapat is jó munkát végzett, és a pályán is sikerült előznöm kettőt, úgyhogy úgy gondolom, nem lehetünk csalódottak ezzel a 8. hellyel. Kicsit persze mégis azok vagyunk, mert egy jó rajttal simán a 4-5. hely környékén végezhettünk volna most is, de ebből is látszik, hogy milyen erős a mezőny."

„Csupa világszínvonalú pilóta versenyez ebben a sorozatban, akik egyből megbüntetik a legapróbb hibát is. Egy kiugró eredményhez ezért tényleg tökéletes versenyre van szükség. Tegnap ez sikerült, ma nem, de aminek örülök, hogy tempónk alapján folyamatosan ott vagyunk a legjobbak között, ami nem kis fegyvertény ilyen kevés tapasztalattal a hátam mögött ezzel az autóval" – tette hozzá végül a pilóta.

Az AutoGP következő futamait július 13–14-én rendezik a motorversenyeiről is híres Mugellóban. Kiss Pál Tamás bízik benne, hogy azon a futamon is rajthoz állhat majd valamelyik csapat színeiben, de ez egyelőre a jövő zenéje. Mindenesetre ő ismét megtette a magáét, és egy gyönyörű szép serleggel utazhat haza Silverstone-ból.

FRISSÍTÉS

A versenybírák hivatalos döntése értelmében Narain Karthikeyant utólag 25 másodperces időbüntetéssel sújtották az AutoGP második silverstone-i futama után, amiért az indiai pilóta sárga zászlós figyelmeztetés alatt előzött a verseny első körében. Mindez azt jelenti, hogy Kiss Pál Tamás egy helyet előrelépve a 7. helyen zárta a versenyt, aminek köszönhetően négy bajnoki ponttal gazdagodott.

A magyar pilóta így jelenleg 37 pontjával a 8. helyen áll a bajnokság összesített pontversenyében, annak ellenére, hogy négy futammal kevesebbet teljesített, mint a többi versenyző.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik