Africa Race: peches éllovasok, nyugodt magyarok

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.01.10. 21:00
null
„A célba érkezés pedig egyszerűen lélegzetelállító volt.” (Fotó: AIFA/Jorge Cunha)
Átlagos mauritániai szakasz volt. Csakhogy ami a „rutinrókáknak” átlagos, az egy átlagembernek pokoli. Az Africa Race keddi szakaszát is mindenki aszerint ítélte meg könnyűnek vagy nehéznek, hogy mennyi problémával találta szembe magát.

Az éllovasok számára izgalmasan alakult a szakasz. A motoros mezőnyt vezető izraeli Gev Sella motorjából a célhoz közeledve kifogyott az üzemanyag (a tankoló zónában a tank mellé folyt a benzin, amit nem vettek észre), úgyhogy ott állt tehetetlenül. Még jó, hogy jött a fő rivális Pal Anders Ullevalseter, aki egy percig sem gondolkodott, hogy segítsen-e. Adott Sellának annyi benzint, amennyivel elért a célig, s az előnyéből is megőrzött több mint fél órát.

Az autós mezőnyt vezető Vlagyimir Vasziljev sem szokott hozzá, hogy a nyolcadik helyen érjen célba az autósok között – ez úgy történhetett, hogy a gyári Minivel közlekedő oroszt kis időre foglyul ejtette egy homokdűne. De azért nem annyi időre, hogy a vezető pozíciója veszélybe került volna.

Ami a magyar egységeket illeti, kisebb-nagyobb zökkenőkkel mindhárman simán vették az akadályt.
Az Opel Dakar Team párosa Szalay Balázs és Bunkoczi László a Tiulit és Azugi közötti, 425.44 kilométeres szelektív szakaszon a 13. helyen ért célba, az összetettben pedig továbbra is a tizedik.
„Gyors, technikás, poros, tevefüves szakasz volt, amelyen viszonylag lendületesen átjöttünk – mondta Szalay. – Kétszer veszítettünk időt, egyszer, amikor elsüllyedtünk a mély homokban és vissza kellett tolatnunk – ami körülbelül hat percünkbe került –, másodszor pedig azért, mert körülbelül húsz kilométerrel a cél előtt defektet kaptunk. Nem segítette a haladásunkat az sem, hogy százötven kilométert tettünk meg az egyik Tatra, nevezetesen Tomecek porában, de összességében jó kis szakaszunk volt, ennyi nehézséggel mindig szembe találja magát az ember a mauritániai dűnék között. A célba érkezés pedig egyszerűen lélegzetelállító volt: átbuktattam a Mokkát egy hatalmas homokdomb tetején, és dűnék óceánját láttam magam előtt. Olyan volt rajtuk végigmenni, mintha hullámvasúton ülnénk.”

A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) trió előző este a két gyengélkedő turbóból összerakott egy harmadikat, és reménykedve, hogy a Scania kibírja ezt a nehéz szakaszt, nekivágott a keddi szakasznak.

„Figyelnem kellett a kamionra, a fordulatszámra, az útra, arra, hogy Péter (Czeglédi) mit mond, úgyhogy jól elfáradtam a végére – vallotta be a szakaszon ötödikként célba érő, és az összetettben is ezt a pozíciót elfoglaló Kovács. – Bevallom egyébként, hogy reggel nagyon izgultam, bírja-e majd a kamion, de meghálálta, hogy folyamatosan figyeltem, vigyáztam rá, és végighozott minket a szakaszon. Örülök, de így is minden szerencsére szükségünk van, hogy végigérjünk.”

A Darázsi Zsolt, Szalai Norbert páros ezúttal is a hatodik helyet szerezte meg az öregecske MAN-nel, viszont a szakaszt gond nélkül teljesítette, s az Afrikában legutóbb 2007-ben versenyző pilóta is egyre inkább felveszi a ritmust.

„Egész jó kis pálya volt, ezúttal a tevefüves rész sem viselte meg annyira a gerincünket, mint egy nappal korábban, és a dűnék között is csak egyszer álltunk meg, amikor egy Nissan elakadt előttünk. De nem kellett ásnunk, csak csökkentettük a guminyomást, aztán nyomtam egy rettenetes gázt és már kint is voltunk a slamasztikából. A végén a köves atari szakasz nem tett jót a járművek futóművének, úgyhogy ott egy kicsit óvatosabb voltam” – mondta Darázsi.

A mezőnyt szerdán ismét beküldik az Atar környéki „nagy homokozóba”, amely tavaly sokaknak gondot okozott, úgyhogy a versenyzők újabb nehéz napra készülhetnek.

AFRICA RACE 2017
8. szakasz, Tiulit–Azugi (össztáv: 453 km, ebből szelektív szakasz: 425.44 km)
Autósok:
1. Mathieu Serradori, Fabian Lurquin (francia, belga, SRT Buggy) 3:54:17, 2. Sireyjol Beguin (francia, belga, Cummins Buggy) 8:33 p h., 3. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 9:43 p h., ...13. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 36:12 p h.
Kamionosok:
1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 4:02:10, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 12:07 p h., 3. Valtr, Pilny, Skrobanek (cseh, Tatra) 14:11 p h., ...5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 59:21 p h., ....6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 1:48:53 ó h.
Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 4:47:46, 2. Sella (izraeli, KTM) 13:23 p h., 3. Gabari (marokkói, KTM) 15:54 p h.
Az állás
Autósok:
1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 25:14:18, 2. Thomasse, Larroque (francia, Buggy) 1:34:42 ó h., 3. Housieaux, Crespo (francia, Optimus) 2:03:22 ó h., ...10. Szalay Balázs 4:01:00 ó h.
Kamionosok: 1. Andrej Karginov 26:55:27, 2. Valtr 1:56:42 ó h., 3. Kuprijanov 2:59:02 ó h., ...5. Kovács Miklós 31:14:22 ó h., ...6. Darázsi Zsolt 36:46:40 ó h.
Motorosok: 1. Teddy Gev Sella 30:3656, 2. Ullevalseter (norvég, KTM) 36:24 p h., 3. Benko (szlovák, KTM) 53:04 p h.


 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik