Africa Race: észnél kellett lenni a negyedik szakaszon

TÓTH ANITA HELYSZÍNI JELENTÉSETÓTH ANITA HELYSZÍNI JELENTÉSE
Vágólapra másolva!
2017.01.05. 19:38
null
Szalay Balázsék nem sokat tapasztaltak a 4. szakasz szépségéből (Fotó: Opel Dakar Team)
Az Africa Race negyedik szakasz gyors volt, de nagyon kellett rajta figyelni – a magyar egységek teljesítették a feladatot.


Az esték egyre enyhébbek, a nappalok egyre melegebbek, a katonai/rendőri ellenőrző pontok száma egyre nő – az Africa Race mezőnye folyamatosan halad Dél felé, olyannyira, hogy pénteken eléri az Atlanti-óceán partján fekvő gyönyörű Dahlát, ahol egy napot pihenhet is.

Addig azonban még hátravan egy hosszú szakasz, s mögöttük is egy legalább ugyanolyan hosszú, amit csütörtökön teljesítettek a versenyzők, s amelyre René Metge, az útvonal összeállítója azt mondta: az egyik leggyönyörűbb az egész versenyen.

Az indulóknak túl sok idejük nem volt gyönyörködni, s volt, aki akkor sem tudott volna, ha nagyon akar...

„Szeretjük az olyan napokat, amikor a táborból rajtolunk, és oda is érkezünk meg, mert a hosszú összekötő szakaszok fárasztóak, és nincs semmi hasznuk – mondta Szalay Balázs, aki kilencedikként ért célba a szakaszon, az összetettben pedig a 12. pozícióból várja. – Így azután nagyon örültünk, hogy ma a táborból rajtoltunk és ott is értünk célba. Azt mondták, a mai lesz a legszebb pálya, de ha így is volt, mi ebből az első száz kilométeren nem sokat tapasztaltunk, mert az előttünk induló francia Optimus porában közlekedtünk. Egyszer-kétszer elkáromkodtam magam, mert nem láttam, és mert emiatt nem tudtunk haladni, de aztán beláttam, ez a szakasz itt most a türelemről kell szóljon, mert ha nem, kárt teszünk a Mokkában. Azután a francia az egyik kiszáradt folyómeder-átkelésnél – amiből volt vagy kétszáz ezen a napon – hibázott, és miután elmentünk mellette, végre ráállhattam a gázra. A célban ennek köszönhetően úgy érezhettem, hogy végre kiautóztam magam."

Az autós mezőnyben ezen a napon a rutinos rókának számító Thierry Magnaldi volt a leggyorsabb, kétkerékhajtású, Ford-motoros járművével megelőzte a topfavorit Vlagyimir Vasziljevet, aki három (!) defektet kapott ezen a napon, s mivel nem volt negyedik pótkereke, a szakasz végét már nagyon óvatos tempóban teljesítette.

A kamionosoknál is trónfosztás történt, igaz, csak a két Kamaz cserélt helyet: ezúttal Szergej Kuprijanov ünnepelhetett szakaszgyőzelmet, s a szintén defektet kapó Andrej Karginovnak meg kellett elégednie a második hellyel. Nem bánta – hosszú még a verseny.

A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László magyar kamionos csapat a negyedikként ért célba a szakaszon, az összetettben pedig továbbra is ötödik a sárga, csőrös Scaniával.

„Nagyon oda kellett figyelni, mert ha csak egy pillanatra is rossz felé nézett az ember, már jöttek a kövek. Majdnem végig egyedül autóztunk a szakaszon, csak az utolsó száz kilométeren értük utol a mezőnyt. Elfáradtunk" – mondta Kovács Miklós, akinek menet közben egyszer csak kinyílt az ajtaja, úgyhogy egy percre meg kellett állni, amíg egy gumipókkal a navigátora, Czeglédi Péter rögzítette az ajtót, hogy tovább tudjanak menni. .

A Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (MAN) kettős szerda éjszaka közúton elérte a tábort, ám mivel olyan mennyiségű laprugót, amennyi eltört a versenykamionjában, senkitől sem tudott kölcsönkérni, vagy vásárolni, esélye sem volt, hogy reggel elrajtoljon. Pontosabban...

„Elrajtoltunk, és a célhoz is elmentünk, de csak azért, hogy kettővel kevesebb GPS-pont kihagyása miatt kapjunk büntetést. A valódi versenyzéssel ugyanis azt kockáztattuk volna, hogy kiszakad a komplett hátsó híd a kamionból, amit nyilván nem akartunk. Az egyik közepesen nagy városban azután meglepő módon találtunk egy szakszervizt, ahol hegyekben álltak a laprugók, ráadásul fillérekért, úgyhogy rögtön vettünk nyolcat. A táborban rendbe hozzuk a kamiont, és pénteken folytatjuk a versenyt" – mondta Darázsi.

A mezőny tehát pénteken eléri Dahlát, ahol egy napot pihen, de addig még vár rá egy szakasz, amelyet a csütörtök esti hírek szerint az áradások és esőzések miatt a szervezők kénytelenek voltak lerövidíteni. Így is marad 280 kilométernyi versenytáv, amit azért emberes lesz teljesíteni.

AFRICA RACE 2017
4. szakasz, Assza–Remz el Kebir (össztáv: 409.22 km, ebből szelektív szakasz: 409.22 km). Autósok:
1. Thierry Magnaldi, Francois Borsotto (francia, Ford Buggy) 3:56:37, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini) 4:16 perc hátrány, 3. Cserednyikov, Ciro (ukrán, Ford Buggy) 15:57 p h., ...9. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 27:21 p h. Kamionosok: 1. Szergej Kuprijanov, Alekszandr Kuprijanov, Anatolij Tanyin (orosz, Kamaz) 4:25:55, 2. Karginov, Mokejev, Nyikitin (orosz, Kamaz) 7:35 p h., 3. Valtr, Pliny, Skrobanek (cseh, Tatra) 9:22 p h., 4. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 30:21 p h., ...Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) nem ért célba. Motorosok: 1. Teddy Gev Sella (izraeli, KTM) 4:34:53, 2. Ceci (olasz, Honda) 13:17 p h., 3. Gabari (marokkói, KTM) 25:48 p h.
Az állás. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev 13:06:57, 2. Magnaldi 27:25 p h., 3. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 1:03:13 p h., ...12. Szalay Balázs 1:22:16 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov 14:16:34, 2. Valtr 1:20:41 ó h., 3. Tomecek 1:37:45 ó h., ...5. Kovács Miklós 2:56:56 ó h. Motorosok: 1. Teddy Gev Sella 15:28:03, 2. Ceci (olasz, Honda) 1:04:22 ó h., 3. Ullevalseter 1:35:41 ó h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik