Zentai Sándor végigverte a mezőnyt

Vágólapra másolva!
2011.07.13. 12:21
null
Zentai Sándor oktatta a mezőnyt (Fotó: Michel Truong)
Címkék
A King of Europe nemzetközi drift sorozat 4. állomásán rekordszámú, 62 versenyző táborozott le a máriapócsi RabócsiRing festői környezetében. Soha nem volt még ennyi résztvevője magyar rendezésű Eb-futamnak! A remek hangulatú verseny végén ismét magyar sikernek örülhetett a szépszámú közönség. Zentai Sándor élete legjobb teljesítményét nyújtva állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, megelőzve olasz vetélytársát Diego Quarantát, míg a bronz csatában Szabó Szilárd győzedelmeskedett a svájci Benno Frieden ellenében.

Kvalifikáció – Péntek

A rekordszámú résztvevő miatt a szervezők már a pénteki napon megtartották a selejtező futamokat, ahonnan csak a legjobb 32 pilóta juthatott tovább és csatázhatott másnap a magyar királyi címért. A kvalifikáció során már élesben használták a szubjektív értékelést nagymértékben felváltó, úgynevezett telemetrikus bíráskodást.

A pontozási kritériumokból a kezdő és átlag sebességet, valamint a drift szöget már az új vívmánynak köszönhetően kapták meg a pontozóbírók. A megfelelő ívet és az összképet azonban továbbra is árgus szemek figyelték. Mindenképpen meg kell említenünk azonban, hogy a laikus szemlélődők némiképpen meglepődtek az eredményekben, de egy géppel vitázni igen nehéz, a rendszer programozója pedig vitathatatlan érveket sorolt fel az alkalmazás pontossága mellett. Elfogadtuk, de akkor is fájó pont volt például a kiesettek között látni Nagy Ádámot, Szili Krisztiánt vagy akár Lakatos Zoltánt. Egyikük sem rajzolt tökéletes köröket, de méltatlanul hátra sorolta őket az új elektronikus kütyü.

A kvalifikációt végül a Romániából érkezett Dobre Niculae nyerte meg, őt követte az ukrán Dmitrij Iljuk, majd az olasz Enrico Sartori. A legjobb magyar teljesítményt a hetek óta kirobbanó formát mutató Porkoláb Péter érte el az előkelő ötödik helyezésével. A 27 magyar indulóból egyébként nyolc versenyző nem jutott fel a főtáblára, Varga Tamás „Puci" pedig sajnos mért kör nélkül fejezte be a versenyt egy újabb bosszantó technikai hiba miatt. A nevezettek között két női versenyző is szerepelt. A hazai nagy kedvenc Szántó Nikolett 27.-ként várhatta páros tsuiso csata ellenfelét, nem jutott be azonban a svájci Carola Mecan, aki 37. helyezésével összpontszámban nem sokkal csúszott le a továbbjutást érő pozícióról.

Team Drift verseny – Szombat

A Kumho Team Drift verseny betétprogram bár nem volt újdonság a hazai rendezésű Eb-futamon, azonban mindig gyönyörű látvány az összeszokott párok drift táncát végig nézni. A szinkronban való csúszás maximális figyelmet igényel és természetesen itt is cél, hogy minél közelebb mozogjanak egymáshoz képest a versenyzők. Ebben az olaszok bizonyultak a legjobbnak.

Az Italian Drift Code csapatot a Zentai Drift (tesó) Team követte, míg harmadik a Kerényi Ádám és Roman Kolesar páros lett a Tomi Workshop színeiben, pontosabban autóiban pompázva. A verseny levezetéseként Varga Tamás pattant be a bődületesen erős Hell Camaro-ba, hogy a közönség megfelelően ráhangolódhasson a páros tsuiso csatákra.

Top32

Már a legjobb 32 versenyző küzdelmei bizonyították, hogy a mezőny borzasztóan erős és sajnos számos magyarnak búcsúznia kellett a további küzdelmektől. Mindenképpen ki kell emelnünk azonban Tóth Géza és Kerényi Ádám küzdelmét. Egy bajnok aspiráns és a KoE sorozat éllovasának csatája. Már a pénteki napon viccelődött egymással mindkét versenyző, hiszen egy ilyen párosítás akár egy döntő összecsapásnak is megfelelne. Nem meglepő, hogy elsőre nem tudtak dűlőre jutni! A visszahívás is szoros volt, de Géza agresszívebben támadta Ádámot, így Ő jutott a legjobb 16 közé.

A heves csata után Tóth Géza azonban túlságosan nyugovóra vette, holott következő ellenfelére hasonlóan kellett volna koncentrálnia. A folytatásban a román Dobre Niculae sajnos elverte a sokat hibázó Gézát. Meglepő módon a tavalyi magyar bajnok Szerencsés István is simán kiesett olasz ellenfelével szemben és Kalydy Tamás sem bírt a szintén olasz Blasutta ellenében. Tamás, bár előnyben volt, sajnos megforgott egy döntő pillanatban, ezzel lenullázta körét. A legjobb 32 között búcsúzott Szántó Niki és a 15 éves nagy tehetség, Varga Attila. Mindkét magyart honfitársai ejtették ki, név szerint a mátrai hegyek királya, Zahucki Zsolt, valamint a végső győztes Zentai Sándor.

Út az elődöntőig

Az olasz versenyzők nagyon kemények voltak mindvégig, és azon kellett izgulni, hogy vajon melyik magyar tudja majd megállítani őket. Szerencsére erre azért megvolt az esély, hiszen a legjobb nyolc pilóta felét magyar versenyzők alkották.

A román bajnokság éllovasa Niculae sem adta könnyen magát, és jól láthatóan BMW E30-as autóját sem féltette. A svájci Benno Frieden elleni csatában egy érdekes manőverrel autójával lebontotta a pink színű gyönyörű E36-os versenygép elejét.

A videó felvételek visszanézését követően Dobre előzését szabálytalannak ítélte a versenybíróság, így Benno hiányzó orr résszel és világítás nélkül már az elődöntőben várhatta olasz ellenfelét, Diego Quarantát. Diego óriási csatát vívott még a legjobb 16-ban Szekeres Ferenccel, Feri végig előnyben volt, de az utolsó kanyar terhelésváltásánál sajnos megforgott. Ezt követően a legjobb nyolcban Porkoláb Peti próbált álljt parancsolni az olasz tehetségnek. Vitathatatlanul szoros küzdelem volt az első menet, így kicsit értetlenül nyugtázta a közönség, hogy nem került visszahívásra a csata, és rögtön döntés született az „isteni” Diego javára.

A másik ágon szintén egy olasz, Enrico Sartori brillírozott. Ládi Attilát, majd a román szurkolók nagy kedvencét, Ciortan Calint verte ki. A legjobb nyolcban azonban Zentai Sándorral találkozott. Sanyi autója az egyedi átalakítású, hátul kaparós Ford Focus hátsója még az edzések során hozzáért a legnagyobb döntött kanyar gumifallal övezett külső érintési pontjához. Ezzel a kis koccal is jelezte a magyar pilóta, hogy nem fog finomkodni egyik ellenfelével sem.

A Top16-ban előbb a szlovák Román Kolesart búcsúztatta, és nem kegyelmezett olasz vetélytársának Enrico-nak sem. Miután a legjobb nyolc utolsó párosítását két magyar várta, így már biztossá vált, hogy mindenképpen lesz hazai döntősünk a máriapócsi KoE futamon. Zentai elődöntős ellenfele a Szegesdi Gábor Szabó Szilárd csatának győztese adta. Mindkét pilóta a csaták során egyre jobb teljesítményt nyújtott, holott Gábor E36-os erőforrásából kihullott a kompresszor és a hátsó futóművel is akadtak gondjai. Szilárd autója melegedéssel küszködött, de az estébe nyúló küzdelmek során már teli gázzal tudta hajtani az E500-as Mercit. A csata Szabó Szilárd győzelmét hozta, így kialakult a legjobb négy párosítása.

Döntő csaták

Egy Svájc–Olaszország párosítás focimérkőzés esetén sima küzdelemnek ígérkezne, itt azonban senki nem mert volna nagy tétet tenni egyik versenyzőre sem. Frieden és Quaranta komoly skalpokat gyűjtött, így ennek megfelelően igen szoros küzdelemben dőlt el a továbbjutás sorsa. Quaranta végül bizonyította, hogy az olasz vérmérséklet és a rájuk jellemző versenyfanatizmus nem véletlen, győzelmével döntőbe került. A másik páros sem volt kisebb csata! Csak visszahívás után dőlt el, hogy Zentai Sanyi ezen a napon olasz vért szeretne inni, így Szabó Szilárd legyőzésével és döntőbejutásával erre megvolt minden esélye.

A végső páros tsuiso küzdelmek a harmadik hely sorsának eldöntésével kezdődött. Szilárd és Frieden várták egymást a rajtnál, a magyar szurkolók felfokozott szurkolását pedig a műsorvezetők fantasztikus teljesítménye tovább hergelték. A csata rendkívüli volt, és bár a svájci nagyon rámászott Szabó Szilárdra hátul haladóként, mindezt két apróbb terhelésváltási hiba előzte meg, amivel közel tudott kerülni. Ezt a bírók észre vették, így az eredményhirdetésnél joggal állhatott fel Szilárd a dobogó harmadik fokára.

A döntő előtt már-már euforikus hangulat uralkodott a nézőtéren, mert Quaranta-tól nagyon tartott mindenki. Végig kiegyensúlyozottan versenyzett, hiba nélkül, így Zentai Sanyinak a küzdelem komoly kihívásnak ígérkezett. Az első körben a magyar pilóta megindítása elképesztő volt, hatalmas szöggel támadta a kanyar bejáratát, és olasz ellenfelét. Végig szépen lekövette ellenfele mozgását így a távolság nem igen nőtt közöttük.

A helycserés támadásnál Sanyi hasonlóan kezdte autójának megindítását, így a kisebb szögben autózó Diego nagyon rámászott Sanyira és végig lekövette egészen az utolsó kanyarig. Zentai persze próbált menekülni és a nagy tempó miatt kis híján lecsúszott az ívről, de sikerült befejezni a driftet, nem úgy mint ellenfelének! Diego már nem tudta bevenni az utolsó kanyar végét és megpördült, ami azt jelentette, hogy Zentai Sándor megnyerte a hazai rendezésű EB futamot! A közönség tombolt, és vastapssal köszönte meg ezt a fantasztikus napot és a magyarok remek szereplését.

Ilyen hasonló emlékre és hangulatra 2007-ig kell visszanyúlnunk, amikor még a holland szuper sztárokat próbáltuk megverni a tököli és a máriapócsi KoE futamon. Sajnos akkor még kevés sikert könyvelhettünk el magunknak, de azóta 4 év telt el. A magyar srácok teljesítménye és drift tudása Európában mindenképpen élen jár, és már csak a Brit valamint a Benelux térséget kell meghódítanunk. Hamarosan erre is sor kerülhet, hiszen tudjuk jól, Mohamed is mehet a hegyhez!

ÖSSZEFOGLALÓ A VERSENYRŐL

DRIFT, KING OF EUROPE, MÁRIAPÓCS, RABÓCSIRING
4. futam, végeredmény
1. Zentai Sándor (HUN)
2. Diego Quaranta (ITA)
3. Szabó Szilárd (HUN)
4. Benno Frieden (SUI)
Kumho Team Drift
1. Italian Drift Code (ITA)
2. Zentai Drift Team (HUN)
3. Tomi Workshop Team (HUN/SVK)



Federal külön díj
Enrico Sartori (ITA)


További képek és videók a folyamatosan frissülő facebook oldalunkon: www.facebook.com/driftgp.hu

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik