Man. City: Sterling százmillióért lehet az első Jordan-bébi

Vágólapra másolva!
2019.08.12. 19:18
null
Jó dolgában bátran dalra fakadhat (Fotó: AFP)
A Manchester City a hétvégén 5–0-ra kiütötte a West Ham Unitedet a Premier League első fordulójában, s a sikerben nagy része volt a mesterhármast elérő Raheem Sterlingnek. Az 51-szeres angol válogatott támadó hétfőn aztán ismét reflektorfénybe került, amikor kiderült: 100 millió font értékű megállapodást írhat alá az Air Jordannel csak a futballcipőire vonatkozóan, s ezzel egyike lehet az első labdarúgóknak, akik a Nike leányvállalatával hosszú távú egyéni szponzorációs szerződést kötnek.

 

A Telegraph exkluzív információi szerint Raheem Sterlinggel a Nike leányvállalata, a futballcipők piacára betörni készülő Air Jordan 100 millió fontnak megfelelő egyéni szponzori szerződést szeretne kötni. Ha az üzlet létrejön, egyrészt a Manchester City támadójáé lehet a futballvilág egyik legnagyobb értékű szponzori szerződése, másrészt egyike lehet az első labdarúgóknak, akiket az Air Jordan támogat.

AZ AIR JORDAN
A márka a világ valaha volt egyik legjobb kosárlabdázója, Michael Jordan nevét viseli, aki 1984-ben a Nike-vel karöltve hozta létre a céget, így kiaknázandó a sportpályafutása és népszerűsége csúcsán álló kosaras neve mögött rejlő lehetőségeket. Jól sikerült, az NBA ötszörös MVP-je a világ egyik leggazdagabb sportolója lett. Cége számára ugyanakkor a futball nem teljesen szűz terület, az elmúlt idényben ők szállították a PSG harmadik számú mezét.

Sterlingnek a stoplisaira vonatkozó jelenleg érvényes szerződése a Nike-val az utolsó évében jár, s így az egyik legfelkapottabb szereplője lehet ennek a piacnak az előttünk álló időszakban. Ezt jó szereplése mellett elsősorban a pályán kívül mutatott viselkedésének is köszönheti – az elmúlt idényben többször is hangosan felszólalt a rasszizmus ellen, ami kiemelkedően jó pontnak számít a szponzorok szemében.

A 24 éves csatár egyébként is „kedvelt” célpontja a futballistákkal reklámozni, velük egyedi támogatói szerződéseket kötni óhajtó világcégeknek, ő az egyik arca például a Microsoft tulajdonában lévő Xbox One konzolnak, valamint a világ egyik vezető sportszimulátor-kiadójának, a FIFA-játékokat fejlesztő EA Sportsnak.

A Telegraph arról is beszámol, hogy a közeli jövőben további multik csatlakozhatnak a fenti két céghez, és kérhetik fel Sterlinget reklámarcnak: a korábbiakban termékeit Thierry Henryval és David Beckhammel is reklámozó Gillette, vagy a svéd ruházati kereskedelmi lánc, a H&M PR-osai is elkezdték kidolgozni a labdarúgóval való jövőbeli együttműködés lehetséges formáit.

Bárhogy is lesz, egy dolog biztos, Raheem Sterling garantáltan nem jár rosszul, hiszen tavaly novemberben további három évvel, 2023 nyaráig meghosszabbította a szerződését a Manchester Citynél, amivel együtt sajtóhírek szerint a minimum százezer fontos heti fizetése is 300 000 fontra emelkedett, s a szponzorációs keresete is legalább ilyen arányban nőtt.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik